کاخ مرجان کيش مرکز آموزش گردشگري مي‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10934
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون گردشگري منطقه آزاد کيش از ادامه مرمت کاخ مرجان و رستوران پيکاسو براي تبديل به مرکز آموزش گردشگري در سال آينده خبر داد.

به گزارش بنا(bena) رضا نامني با اعلام اين خبر افزود: از آنجا که اجراي آموزش‌هاي کوتاه مدت و تخصصي خدمات گردشگري در طرح جامع مقصد کيش مورد تاکيد قرار گرفته، در اين راستا تربيت نيروي انساني متبحر در سطح منطقه و سرزمين اصلي از ضروريات توسعه گردشگري کشور است.

وي تصريح کرد: از اين رو راه‌اندازي مرکز آموزش‌هاي گردشگري علاوه بر ارتقاي کيفيت خدمات سياحتي مي‌تواند به عنوان يک فعاليت با بازده اقتصادي مورد نظر مورد توجه قرار بگيرد.

نامني گفت: به اين منظور کاخ مرجان و تاسيسات جانبي آن که داراي فضاي مناسبي است به عنوان مرکزي براي برگزاري آموزش‌هاي کاربردي کوتاه مدت انتخاب شده و طرح بازسازي و مرمت آن در دستور کار قرار گرفته است.

وي همچنين از ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي ساماندهي کلوب‌ها و تفريحات دريايي اين جزيره خبر داد و گفت: با توجه به اينکه در طرح جامع، جزيره کيش به عنوان قطب ورزش‌ها و تفريحات دريايي تعريف و به عنوان پايلوت گردشگري دريايي انتخاب شده است، بنابراين تدوين برنامه و اجراي پروژه‌هاي مختلف در اين زمينه ضروري است.

نامني ادامه داد: در حال حاضر تعداد زيادي از کلوب ورزش‌ها، تفريحات دريايي و غواصي کيش در سواحل شرقي مستقر هستند که از نظر ساختمان و امکانات لازم وضعيت مطلوبي ندارند و قادر به ارائه خدمات مناسب و با کيفيت گردشگري نيستند.

وي خاطرنشان کرد: از اين رو اين پروژه به منظور ساماندهي کلوب‌هاي مذکور و فراهم آوردن زيرساخت‌هاي لازم از جمله شبکه آب، برق، فاضلاب و ساخت اسکله به منظور دسترسي آسان گردشگران تعريف شده است که در سال 90 اجرايي مي‌‌شود.200

شناسه خبری: 10934

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو