رالي گردشگري خودروهاي کلاسيک دهه فجر برگزار مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10894
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دومين رالي گردشگري خانوادگي خودروهاي کلاسيک کشور در دهه فجر جاري همزمان با سي و دومين سالگرد و گراميداشت پيروزي انقلاب اسلامي ايران، از سوي کانون جهانگردي و اتومبيلراني در مسير تهران - ابيانه و به عکس برگزار مي‌شود.

به گزارش بنا(bena) به نقل از اداره کل روابط عمومي، امور فرهنگي و اجتماعي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اين مسابقات به صورت خانوادگي در مسير تهران - ابيانه و مسير بازگشت يعني ابيانه – تهران، با هدف توسعه توريسم ورزشي، معرفي ظرفيت‌ها و سرمايه‌هاي ملي و تاريخي در بخش اتومبيل و معرفي جاذبه‌هاي زيارتي، تاريخي و گردشگري مسير مسابقه با حضور علاقه مندان به رالي برگزار خواهد شد.

مدير عامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني با اشاره به اينکه برگزاري رالي‌هاي مختلف از ابتداي شکل گيري کانون در سال 1314 به عنوان عضو رسمي فدراسيون جهاني اتومبيلراني FIA در دستور کار قرار داشته است، گفت: کانون در طول 74 سال گذشته رالي‌هاي متعددي را در سطح کشور برگزار و در کنار آن با مصوبه هيات دولت، تدوين و تنظيم دستورالعمل آئين‌نامه شناسايي و صيانت از خودروهاي تاريخي را نيز به پايان برده است.

فريبرز انصافي توسعه صنعت گردشگري، آشنايي عمومي به جاذبه هاي مسير مسابقه، استقامت و پايداري رانندگان در طول مسابقه، سرعت انتقال و تصميم گيري به موقع براي جلوگيري از بروز حوادث و تصادفات، جهت يابي، رديابي و محاسبات دقيق به منظور رسيدن به موقع به مراکز کنترل و در نتيجه کمک به کاهش بار ترافيکي در شهرهاي بزرگ، آموزش رانندگي صحيح و مطمئن با اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي را از جمله اهداف برگزاري اين رالي برشمرد و ابراز اميدواري کرد که با تدوين تقوين ساليانه رالي که به همت کارشناسان کانون فرايند برنامه ريزي آن آغاز شده، بار ديگر ايران ميزبان رالي بين المللي باشد.

مدير عامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران، با اشاره به رسالت اين نهاد در توسعه صنعت گردشگري و فعاليت‌هاي انجام شده در اين زمينه افزود: اين مسابقات به هيچ عنوان مسابقه سرعت نبوده و ملاک برگزيده شدن در آن نحوه درست نقشه خواني، مسيريابي و رانندگي صحيح و اصولي بوده و با توجه به قوانين راهنمايي و رانندگي کشور انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: هرگونه حرکات نادرست در رانندگي همچون سرعت غير مجاز، سبقت غير مجاز، حرکت مارپيچي و عدم رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي مي‌تواند امتياز منفي براي شرکت کنندگان درپي داشته و شانس برگزيده شدن آنان را کاهش دهد.

انصافي درباره نحوه انتخاب گروه‌هاي برتر نيز خاطر نشان کرد: گروه 15 نفره‌اي متشکل از داوران و کمک داوران مجرب اين رشته عملکرد گروه‌ها را بررسي خواهند کرد و کانون نيز براي بالا بردن سطح کيفي داوري ها به زودي با استفاده از توان فني فيا، کارگاه آموزش کلاس داوري را در ايران برگزار خواهد کرد.

وي ادامه داد: پس از برگزاري مسابقه ياد شده، همه شرکت کنندگان در اين برنامه از سوي کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران، گواهينامه حضور و لوح تقدير دريافت خواهند کرد.

مدير عامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني يادآور شد: در اين دوره از مسابقات حضورحداکثر 180 نفر به عنوان شرکت کننده که گروه‌هاي سه نفره متشکل از يک راننده، نقشه خوان و يک نفر همراه را مي‌سازند و شرکت 60 خودرو کلاسيک با قدمت بيش از 25 سال پيش‌بيني شده است.

انصافي همچنين خاطر نشان کرد: رالي گردشگري خانوادگي خودروهاي کلاسيک که براي دومين بار در دهه 80 در کشور برگزار مي‌شود، 21 بهمن از استاديوم آزادي آغاز شده و گروه‌ها پس از گذر از اتوبان قم، اتوبان کاشان، جاده نطنز و جاده ابيانه، به مدت يک شب در کاشان اقامت خواهند داشت.

وي ادامه داد: روز 22 بهمن نيز گروه‌ها با طي همين مسير به تهران بازگشته و به اين ترتيب مسابقه با انتخاب برترين ها به پايان خواهد رسيد.

علاقه مندان مي‌توانند براي دريافت اطلاعات تکميلي به دبيرخانه رالي مستقر در معاونت بازرگاني کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران مراجعه کرده و يا با شماره تلفن‌هاي 4-66749970 تماس گرفته و يا به آدرس http://www.taciran.com مراجعه کنند.
200

شناسه خبری: 10894

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو