آمادگي ايران براي ارائه تجربيات گردشگري به افغانستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10820
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
جمهوري اسلامي ايران آماده ارائه تجربيات گردشگري خود به دولت افغانستان و توسعه روابط گردشگري ميان 2 کشور است.

به گزارش بنا(bena) عليرضا عامري، معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي در ديدار با اسدالله اميري، رايزن فرهنگي سفارت افغانستان در ايران گفت: ايران و افغانستان از نظر فرهنگي نزديکي زيادي دارند و افغانستان در طول چند دهه اخير به دليل مشکلات سياسي موجود مورد حمايت ايران بوده است.

وي با تاکيد بر لزوم تسهيل ورود گردشگر از افغانستان به ايران گفت: در حال حاضر تردد مردم افغانستان به ايران چندان قانوني نيست و به دنبال اين هستيم که ورود گردشگران افغاني که بيشتر با هدف زيارت و درمان به ايران مي‌آيند ساماندهي شود.

عامري تسهيل در صدور رواديد براي مردم کشور افغانستان از سوي دولت ايران را از راهکارهاي توسعه روابط گردشگري ميان 2 کشور و افزايش ورود گردشگران زيارتي دانست.

اين مقام مسؤول در معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي همچنين خاطرنشان کرد: در حوزه تبادل مباحث آموزشي در حوزه گردشگري نيز آمادگي کامل داريم و مي‌خواهيم اين تبادل را با افغانستان برقرار کنيم.

وي خاطرنشان کرد: ايران در حوزه گردشگري فرهنگي و سلامت از ظرفيت بالايي برخوردار است و آمادگي خود را براي امضاي تفاهم‌نامه همکاري مشترک در اين زمينه اعلام مي‌کنيم تا اهداف مورد نظر نيز از سوي بخش خصوصي 2 کشور اجرايي شود.

عامري همچنين پيشنهاد برگزاري تورهاي آشناسازي براي بخش خصوصي ايران را از سوي بخش خصوصي افغانستان مطرح کرد و گفت: برگزاري تورهاي آشناسازي زمينه آشنايي فعالان و دست‌اندرکاران گردشگري ايران را در بخش خصوصي با ظرفيت‌ها گردشگري و امنيت موجود در افغانستان فراهم ساخته و ايران را به بازار هدف افغانستان تبديل مي‌کند.

معاون گردشگري با بيان اينکه در رابطه با امنيت افغانستان تبليغ زيادي بايد انجام شود، خاطرنشان کرد: برگزاري تورهاي تلفيقي فرهنگي و طبيعي نيز زمينه آشنايي بيشتر مردم 2 کشور را با فرهنگ کشور همسايه فراهم مي‌‌سازد.

وي همچنين خاطرنشان کرد: ايران و افغانستان در مسير توسعه گردشگري مي‌توانند کميسيون‌هاي مشترکي را به منظور اجرايي شدن اهداف و برنامه‌هاي مورد نظر تشکيل دهند.

200

شناسه خبری: 10820

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو