تشريح برنامه‌هاي گردشگري نوروز ۹۰ مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10764
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
روز گذشته در پانزدهمين نشست کميته گردشگري مناطق آزاد، برنامه‌هاي سال ۹۰ و نوروز همين سال اين مناطق تشريح شد.

به گزارش بنا (bena) رضا نامني، معاون گردشگري منطقه آزاد کيش در اين جلسه در رابطه با برنامه‌هاي نوروز ۹۰ اين منطقه گفت: با توجه به تجارب سال قبل و حضور قابل توجه گردشگران، به منظور رفاه بيشتر مسافران امسال راه اندازي اورژانس‌هاي دريايي و هوايي مجهز از مهم‌ترين برنامه‌هاي منطقه آزاد کيش است.

وي با اشاره به لزوم ساماندهي منازل استيجاري و حضور ۲۳ درصد از گردشگران در اين اماکن تصريح کرد: با توجه به لزوم ساماندهي اين اماکن، امسال با همکاري جامعه هتلداران به طور صحيح و قانوني اماکن استجاري موقت استاندارد سازي و ساماندهي شده و نظارت مي‌شوند.

تدوين ۲۷ برنامه براي نوروز ارس

فرهاد اسماعيلي، معاون گردشگري منطقه آزاد ارس، در اين جلسه از تدوين ۲۷ برنامه در ۳ سطح و ۱۴ سرفصل خبر داد و گفت: جذب، حفظ و ارتقاء سطح خدمات به گردشگران از مهمترين برنامه‌هاي نوروز سال جاري منطقه آزاد ارس است و در همين رابطه ۱۲۰ شرح وظيفه در قالب کميته‌هاي ستاد و جلسات مقدماتي آن با حضور مدير عامل انجام شده است و به زودي اجرايي مي‌شود.

وي همچنين در رابطه با برنامه‌هاي اين سازمان براي سال ۹۰ اظهار داشت: با توجه به اينکه تمام طرح‌هاي مطالعاتي منطقه آزاد ارس به پايان رسيده است ما سال ۹۰ را سال جذب سرمايه و سرمايه گذار در حوزه گردشگري براي خود قرار داده‌ايم و در حال حاضر مشکل ما در رابطه با تهيه بودجه لازم براي اجراي زيرساخت‌ها است.

چابهار همچنان به دنبال جذب گردشگران استان هاي همجوار

سعيد علي بزرگ زاد، مدير امور اجتماعي – فرهنگي سازمان منطقه آزاد چابهار، در اين جلسه، جذب گردشگران استان هاي همجوار را از اولويت اين سازمان براي نوروز سال ۹۰ خواند و بيان داشت: با توجه به محدود بودن اماکن اقامتي و در نظر گرفتن بعد مسافت، نوروز سال جاري بيشترين برنامه ريزي ما بر روي جذب گردشگران استان سيستان و بلوچستان و استان هاي همجوار است.

وي با اشاره به موفقيت اين سازمان در برگزاري نخستين مسابقه عکاسي زير آب کشور از برگزاري مسابقات شاد و متفاوت ديگر در اين منطقه خبر داد و گفت: نوروز سال گذشته ما مسابقات شترسواري داشتيم و امسال کارناوال شادي و ارابه ش‌تر را راه انددازي خواهيم کرد.

دوچرخه سواري در نوارساحلي انزلي

کوچکي، نماينده معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد انزلي، نيز در اين جلسه در رابطه با اشاره به برگزاري تور دوچرخه سواري نوار ساحلي در اين منطقه در رابطه با ساير برنامه‌هاي نوروز سال ۹۰ سازمان منطقه آزاد انزلي گفت: فعاليت ستاد نوروزي ما از ۲۰ اسفند آغاز خواهد شد و شامل برنامه‌هاي متنوع از جمله برپايي بازارچه‌هاي صنايع دستي، اجراي موسيقي محلي گيلاني، راه اندازي بازارچه صنايع دستي و براي نخستين مرتبه راه اندازي کيوسک اطلاع رساني گردشگري در مبدع ورودي منطقه خواهد بود.

وي همچنين در رابطه با افزايش خدمات به گردشگران اظهار داشت: با توجه به حضور گردشگران در نوار ساحلي منطقه در نوروز سال جاري اين خدمات که شامل خدمات اورژانس، امنيتي و بهداشتي است افزايش خواهد يافت.

توسعه گردشگري داخلي با محوريت مناطق آزاد

محمد روحاني، رئيس کانون سراسري دفا‌تر خدمات جهانگردي نيز در اين جلسه، توسعه گردشگري بر محور مناطق آزاد را از برنامه‌هاي سال ۹۰ اين مجموعه خواند و گفت: با توجه به انعقاد تفاهمنامه‌اي مشترک با مناطق آزاد به زودي نشستي مشترک با معاونين مناطق آزاد خواهيم داشت.

وي همچنين از حضور فعال اين کانون از ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي سال ۹۰ و تدوين برنامه‌هاي مدون گردشگري براي سراسر کشور و به خصوص مناطق ازاد خبر داد.
۲۰۲

شناسه خبری: 10764

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو