معرفي ۴۰ بسته سرمايه گذاري گردشگري به هيات اقتصادي آلمان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10472
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
شب گذشته ۴۰ فرصت سرمايه گذاري گردشگري ايران در يک لوح فشرده به هيات اقتصادي آلمان ارائه و تعدادي از طرح‌هاي برجسته سرمايه گذاري در تهران به آن‌ها معرفي شد.

به گزارش بنا (bena) سيد حسين قدمگاهي، مدير کل دفتر طرح‌هاي توسعه و تسهيلات معاونت سرمايه گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، تله باس تهران – شمال را به عنوان يکي از مهم‌ترين فرصت‌هاي سرمايه گذاري تهران خواند و بيان داشت: اين تله باس پروژه‌اي کاملا گردشگري است و در مسير ۱۰۰ کيلومتري آن چندين شهرک و روستاي گردشگري با تفريحات متنوع وجود دارد.

وي در رابطه با حجم سرمايه گذاري مورد نياز اين پروژه اظهار داشت: اين پروژه نياز به بيش از ۵ ميليارد دلار سرمايه گذاري دارد و اين سرمايه گذاري با فعال شدن شهرک‌هاي مسير حرکت تله باس، ۲۰ ميليارد دلار بازگشت مالي را با خود به همراه خواهد داشت.

مدير کل دفتر طرح‌هاي توسعه و تسهيلات معاونت سرمايه گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به آغاز مطالعات جانمايي حرکت اين تله باس ادامه داد: در حال حاضر يک شرکت پيمانکار و يک شرکت مشاور خارجي مشغول مطالعات جانمايي اين پروژه هستند و پس از اتمام اين مرحله درصورت توافق مي‌توانيم کل پروژه را در اختيار يک شرکت يا کنسرسيومي از چند شرکت قرار دهيم.

وي در رابطه با ويژگي‌هاي اين پروژه گفت: تله باس تهران – شمال در طي مسير خود از چندين شهرک عبور مي‌کند و گردشگران در ايستگاه‌هاي تعبيه شده براي اين شهرک‌ها مي‌توانند از تفريحات، سرگرمي‌ها و انواع گردشگري موجود در اين شهرک‌هاي استفاده و تجربه کنند. ۲۰۲

شناسه خبری: 10472

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو