تصميمات جديد دولت براى تکميل و تجهيز پروژه هاى گردشگرى استان البرز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10445
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دولت در راستاي تکميل و تجهيز پروژه هاي گردشگري و تامين بخشي از زير ساخت هاي مناطق نمونه گردشگري با اختصاص بودجه به پروژه هاي در دست اجرا در استان البرز موافقت کرد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران در سومين دور سفرهاي استاني که در مرکز استان البرز تشکيل شد، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور را موظف کرد با همکاري استانداري و رعايت قوانين و مقررات، نسبت به اختصاص مبلغ پنجاه ميليارد ريال براي تأمين بخشي از زيرساخت هاي مناطق نمونه گردشگري که داراي سرمايه‌گذار و طرح جامع مصوب باشند با مشارکت استان به نسبت مساوي طي سال هاي 1390 تا 1392 و تکميل مطالعه امکان‌سنجي براي ده منطقه نمونه گردشگري اقدام کنند.

بر اين اساس، خريد هفت دستگاه خودروسواري براي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و احداث دو کمپينگ (اردوگاه) گردشگري در محدوده دو شهر فاقد کمپينگ (اردوگاه) با مشارکت بخش خصوصي طي سال هاي 1390 و 1391 با تأمين زمين از سوي استان و تجهيز آن توسط سازمان نيز به عهده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گذاشته شده است.

بر اساس اين مصوبه، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري موظف است تأمين بخشي از سود تسهيلات بانکي به مبلغ دو هزار ميليارد ريال تا سقف چهاردرصد از منابع بانک هاي استان جهت پرداخت به سرمايه‌گذاران بخش گردشگري و صنايع دستي استان و اختصاص مبلغ بيست ميليارد ريال جهت مرمت و احياي آثار و ابنيه تاريخي استان با مشارکت استان به نسبت مساوي در سال 1390 اقدام کند.

دولت همچنين راه‌اندازي و تجهيز سه موزه در کرج، طالقان و ساوجبلاغ پس از تأمين ساختمان توسط استان، بررسي و شناسايي آثار باستان‌شناسي در استان و تهيه پرونده‌هاي ثبتي و تعيين حريم توسط پژوهشگاه سازمان با مشارکت استان در سال 1390 را بر عهده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گذاشته است.

بر اساس اين مصوبه، مبلغ هشت ميليارد ريال جهت تملک بناهاي شاخص استان با مشارکت استان به نسبت مساوي در سال 1390و ده ميليارد ريال براي اجراي طرح احياي بافت تاريخي و توسعه زيرساخت هاي روستاي نمونه گردشگري برغان در سال هاي 1389 و 1390 و تأمين بقيه اعتبارات توسط استان اختصاص مي يابد.

همچنين بر اساس مصوبه هيئت وزيران، کارگروهي با عضويت رؤساي سازمان‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و حفاظت محيط زيست و وزيران جهاد کشاورزي، نيرو، راه و ترابري، مسکن و شهرسازي، رئيس‌دفتر مناطق محروم کشور، استاندار البرز و با مسئوليت وزير کشور به منظور مطالعه دره‌هاي طبيعي استان و تعيين تکليف حريم هاي منطقه آسارا در مسير جاده چالوس به عنوان مناطق نمونه گردشگري تشکيل مي‌شود.

اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي؛ معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.200

شناسه خبری: 10445

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو