ارتباط جنوب کشور به قطب گردشگرى کهگيلويه و بويراحمد تسهيل مى‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10329
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
پروژه محور باباميدان به ياسوج در واقع کهگيلويه و بويراحمد را به دو استان فارس و خوزستان متصل مي‌کند و موجب سهولت ارتباط منطقه جنوب کشور به قطب توريستي و گردشگري استان کهگيلويه و بويراحمد خواهد شد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، وزير راه و ترابري درباره ويژگي هاي محور باباميدان به ياسوج گفت: طول اين پروژه 50 کيلومتر است که سابقه آن به 25 سال پيش برمي گردد. حدود 78 درصد کار احداث اين جاده در دولت نهم و دهم انجام گرفته است و اين در حالي است که پيش از دولت نهم تنها 22 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و از سال 74 تا 81 نيمه کاره رها شده بود.

حميد بهبهاني گفت: جاده بسيار سخت و کوهستاني است که نسبت به جاده قديم حدود 25 کيلومتر راه را نزديک‌تر مي‌کند، در 34 کيلومتر آن هم از خط سبقت استفاده شده است.

بهبهاني هزينه احداث اين جاده را حدود هزار ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: اين جاده اصلي جايگزين جاده قديم مي‌شود که حدود 45 دقيقه زمان سفر را کاهش مي دهد.

وزير راه و ترابري، افزايش ايمني، کاهش تصادفات، افزايش ظرفيت گردشگري، کاهش مصرف سوخت و آلاينده‌هاي زيست محيطي را از مزاياي اين پروژه ذکر کرد.

وي خاطر نشان کرد: همچنين اين محور موجب مي شود؛ 180 کيلومتر بندر بوشهر به مرکز کشور نزديک ‌شود و سهولت ارتباط منطقه جنوب کشور به قطب توريستي و گردشگري استان کهگيلويه و بويراحمد با اين محور امکانپذير خواهد شد.200

شناسه خبری: 10329

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو