فستيوال خريد ترکيه، گردشگران را به استانبول مي‌کشاند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10320
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
فستيوال خريد استانبول با هدف افزايش حجم تجاري ترکيه از ۲ ميليارد دلار به ۱۰ ميليارد دلار۲۷ اسفند ۱۳۸۹ لغايت ۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ برپا مي‌شود.

رايزني فرهنگي و گردشگري سفارت ترکيه در تهران با اعلام اين خبر در گفتگو با خبر نگار بنا (bena) از حضور ارطغرل گوناي، وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري ترکيه، حسن آوني موتلو و قدير توپتاش استاندار و شهردار استانبول، در اين فستيوال خبر داد و گفت: پيش بيني مي‌شود هر گردشگر براي حضور در اين فستيوال حداقل ۵۸۰ تا ۱۰۰۰دلار آمريکا هزينه کند و با در نظر گرفتن ظرفيت بالاي شهر استانبول در آستانه صدمين سالگرد تشکيل دولت جمهوري در ترکيه برگزاري اين فستيوال ۲ ميليارد دلار درآمد غير مستقيم و ۴ ميليارد دلار درآمد از طريق گردشگران خارجي درآمد مستقيم داشته باشد و طي سال‌هاي آتي به ۱۰ ميليارد دلار افزايش داشته باشد.

بنابراين گزارش يکي از اهداف برگزاري اين فستيوال حفظ جايگاه استانبول به عنوان شهر بدون خواب است. لقب شهر بدون خواب استانبول را محافظت خواهد کرد. در اين فستيوال که با هدف تبديل شهر استانبول به عنوان اولين ترجيح گردشگران کشورهاي روسيه، ايران، اکراين، آذربايجان، عربستان سعودي، يونان، روماني، سوريه و عراق برگزار خواهد شد، گردشگران خارجي امکان اين را خواهند يافت تا با تخفيفات بالغ بر۵۰ درصد خارج از فصول معمول حراج بدون ماليات اقدام به خريد کنند.

رايزني فرهنگي و گردشگري سفارت ترکيه در تهران خاطر نشان کرد: در کنار برگزاري اين فستيوال استانبول در طي ۴۰ روز ميزبان گروه‌هاي مختلف کنسرت، نمايش، تفريحاتي براي بچه‌ها و... خواهد بود که بر استقبال گردشگران از اين رويداد مي‌افزايد.

به نظر مي‌آيد استانبول با وسعت حدود ۵ هزار و ۳۴۳ کيلومتر مربع و جمعيتي معادل ۱۴ ميليون نفر شهري به وسعت يک کشور با ۹۰ مرکز خريد که در چهار نقطه شهر و در مناطقي استراتژيک و مهم از قبيل، منطقه تقسيم، نيشانتاشي، شيشلي، باکرکوي، فاتيح، باحريه، و باغداد قرار گرفته‌اند با برگزاري اين فستيوال به بازاري به وسعت يک شهر تبديل مي‌شود.
202

شناسه خبری: 10320

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو