تزريق يارانه‌ها در بخش گردشگري زيارتي و سياحتي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10132
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس کانون سراسري انجمن صنفي دفاتر خدمات سفر و گردشگري تهران گفت: چنانچه در بخش گردشگري خوب حرکت کنيم يارانه‌هاي پرداختي به مردم مي‌تواند در بخش گردشگري زيارتي و سياحتي هزينه شود.

به گزارش بنا(bena) اکبر غمخوار در آئين افتتاح همايش ملي تاثير هدفمندي يارانه‌ها بر توسعه صنعت گردشگري با بيان اين مطلب افزود: هنر مسؤولان گردشگري اين است که بتوانند پولي را که به حساب مردم واريز مي‌شود در بخش سفر تزريق کنند.

وي با اشاره به افزايش برخي هزينه‌ها در حوزه گردشگري کشور در آغاز اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها تصريح کرد: در دنيا روش‌هاي بسيار خوبي براي مقابله با اين مشکل پيش‌بيني شده است که بايد از آنها الگوبرداري کنيم.

غمخوار با بيان اينکه هنوز هيچ بسته حمايتي در اين زمينه تعريف نشده است، گفت: اگر به دنبال توسعه گردشگري خارجي هستيم بايد در صحنه‌هاي بين‌المللي قدرت رقابت داشته باشيم، چراکه گردشگر حق انتخاب دارد و امنيت، تنوع و تسهيلات بيشتر را ترجيح مي‌دهد.

وي اظهار داشت: ايران در جذب گردشگر خارجي با رقباي قدرتمندي همچون ترکيه، هندوستان، مصر و اردن رو به رو است که به دليل حمايت‌هاي انجام شده با قيمت‌هاي ارزان‌تر و امکانات بيشتر در جذب گردشگر فعال هستند.

غمخوار با بيان اينکه امروزه ارائه جايزه‌هاي صادراتي به فعالان حوزه گردشگري مرسوم است، بيان داشت: با توجه به اينکه گردشگري صادرات نامرئي خدمات است دولت بايد اهتمام لازم را در ارائه بسته‌هاي حمايتي به شرکت‌هاي فعال در حوزه ورود گردشگر داشته باشد.

وي با تاکيد بر لزوم تغيير اصلاح الگوي مصرف در هتل‌ها نيز گفت: به اين منظور بايد از روش‌هايي که در دنيا مرسوم است استفاده کنيم؛ همچنين در اين زمينه استفاده از سيستم‌هاي ذخيره انرژي بسيار موثر است.200

شناسه خبری: 10132

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو