مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس مطرح کرد:

اعطای 120میلیارد ریال تسهیلات به 46 شرکت دانش بنیان و فناور آذربایجان شرقی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62223
ساعت 09:18 شنبه 20 شهريور 1400
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی از سال 98 تاسیس شده است، از اعطای بیش از 120میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناور استان آذربایجان شرقی توسط این صندوق خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان افزود: این تسهیلات از منابع صندوق پژوهش و فناوری ارس، منابع خط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به 46 شرکت دانش بنیان استان آذربایجان شرقی تخصیص و پرداخت شده است.
نریمان گفت: تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان به منظور تامین سرمایه در گردش، خرید و نصب تجهیزات و تکمیل خط تولید، تولید نمونه محصول، تولید صنعتی محصول و لیزینگ بوده است.
وی ادامه داد: این صندوق همچنین ضمانت نامه های مختلفی را به ارزش بیش از 150میلیارد ریال برای 26شرکت صادر کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس بعنوان اولین صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی و با اقدام اولیه سازمان منطقه آزاد ارس در سال 98 و با سرمایه گذاری 34 درصدی سازمان منطقه آزاد ارس، 15درصد پارک علم و فناوری تبریز و 51درصد سهام بخش خصوصی شامل شرکت های همگامان و تارلاامین ارس تاسیس گردیده است.
نریمان گفت: هم اکنون خدماتی از قبیل صدور انواع ضمانت‌نامه، ارائه‌ی تسهیلات، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، اخذ و اعطای کارگزاری‌ها، عاملیت و مدیریت منابع مالی توسط این صندوق به مشتریان ارائه می شود.
وی تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری ارس عاملیت مالی و کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و عاملیت مالی پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی را برعهده دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سالهای اخیر با تاسیس مرکز رشد در منطقه آزاد ارس و صندوق پژوهش و فناوری ارس و نیز مرکز نوآوری ارس قدم های خوبی در مسیر اقتصاد دانش بنیان و تکمیل اکوسیستم دانش بنیان در این منطقه برداشته است.
گفتنی است؛ هم اکنون صندوق پژوهش و فناوری ارس در شهر جلفا و تبریز دارای دفتر بوده و شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه و استان می توانند به منظور بهره مندی از خدمات صندوق به دفتر تبریز واقع در پارک علم و فناوری تبریز و دفتر جلفا واقع در مجتمع اداری مشاهیر آذربایجان مراجعه نمایند.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟