آمادگی بندر شهید کلانتری چابهار برای صادرات کالاهای یخچالی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51978
ساعت 13:33 شنبه 18 خرداد 1398
رئیس بندر شهید کلانتری چابهار گفت: بندر شهید کلانتری چابهار آماده صادرات کالاهای یخچالی و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند است.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بندر شهید کلانتری چابهار آماده صادرات کالاهای یخچالی و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند است و بستر مناسبی بابت صادرات محصولات کشاورزی، شیلانی در راستای کمک به توسعه تولیدات داخلی ایجاد شده و در این بندر استراتژیک آماده ارائه خدمات است.
مجتبی محمدزاده، در این خصوص و با اشاره به آماگی این بندر در صادرات محصولات افغانستان به هند در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه اظهار کرد: طی سالهای گذشته و به منظور ایجاد بستر مناسب جهت صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی و کمک به توسعه تولیدات داخلی، با ایجاد سایت نگهداری کانتینرهای یخچالی زمینه صادرات کالاهای یخچالی در بندر استراتژیک چابهار و از طریق بندر شهید کلانتری فراهم شده است.
محمدزاده با اشاره به همجواری بندر شهید کلانتری چابهار با سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید، با هم افزایی و تلاشهای دو سازمان در راستای ایجاد مراکز فرآوری، بسته بندی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیلات مورد نیاز؛ زمینه تولید و صادرات این قبیل کالاها ایجاد شده است.
وی گفت: نقش استراتژیک بندر چابهار در اتصال امن و مقرون به صرفه کشورهای محصور در خشکی به آبهای آزاد از جمله کشور افغانستان، زمینه توسعه تجارت و فعالیتهای تولیدی تجار افغان را بیش از پیش فراهم نموده است تا با بهره گیری از امکانات و تسهیلات فراهم شده جهت ترانزیت و صادرات محصولات خود از طریق بندر چابهار استفاده نمایند.
رئیس بندر شهید کلانتری چابهار افزود: طی هفته جاری چندین دستگاه کانتینر یخچالی حامل خرمای صادراتی و خشکبار ترانزیتی کشور افغانستان در بندر شهید کلانتری بارگیری و به مقصد کشور هند ارسال شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟