دیدار فرمانداران شرق کشور با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67310
ساعت 07:47 يکشنبه 15 مرداد 1402
فرمانداران حوزه مناطق ویژه اقتصادی استان های خراسان جنوبی و رضوی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار کردند.

به گزارش فرینا، با هدف هم اندیشی و هم افزایی در توسعه کریدور محور شرق کشور و تقویت همکاری‌ها و روابط اقتصادی استان‌های محور شرق کشور، فرمانداران حوزه مناطق ويژه اقتصادی استان‌های خراسان جنوبی و رضوی با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ديدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اهمیت تعاملات فیمابین در زمینه‌های همکاری اقتصادی و ضرورت فعال‌سازی هر چه بیشتر کریدور محور شرق، خواستار گسترش همکاری ها و بسط روابط تجاری و اقتصادی شد.

امير مقدم در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری طرفین بر تسریع روند راه اندازی کریدور شرق، اظهار داشت: با توجه به اهداف و منافع مشترک می‌توانیم در کنار یکدیگر به روند تسریع این همکاری‌ها با توجه به پتانسیل‌های استان‌های محور شرق کشور با هم‌افزایی و تعامل یاری نماییم.

مقدم همچنین ضمن ارائه گزارشی از همکاری‌های بین منطقه آزاد چابهار و مناطق ویژه اقتصادی سرخس، دوغارون و بیرجند در توسعه کریدور محور شرق کشور و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در همین رابطه در نمایشگاه اخیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد مقدس، از اقدامات و تلاش‌های سازمان در راستای پیگیری احداث فرودگاه جدید و تسریع در اتمام مسیر ریلی چابهار - زاهدان و تداوم آن تا سرخس و اهميت آن ها در دسترسی مسیر ترانزیتی چابهار از لحاظ دارا بودن جایگاه استراتژیک مطالبی بیان کرد. 

در این دیدار فرمانداران سرخس، تایباد، سر بیشه و بیرجند هم ضمن ابراز خشنودی از این نشست و دیدار، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی حوزه شان ارائه دادند. و در خاتمه خواهان‌ تقویت همکاری‌ها و هم افزایی و تداوم برگزاری نشست‌های مشترک جهت ارایه راهکارها و انجام اقدامات به منظور تسریع در راه‌اندازی کریدور محور شرق، محور ترانزیتی راهبردی شرق کشور و همچنین جذب سرمایه گذاری‌ها و توسعه هر چه بیشتر محور شرق کشور شدند.

شناسه خبری: 67310

آخرین اخبار

چابهار؛ قطب سوم پتروشیمی ایران
رئیس دبیرخانه دائمی اربعین مناطق آزاد منصوب شد
لوح تقدیر همایش «یکصد برند ملی» به منطقه ویژه پتروشیمی رسید
هیچ زمین جدیدی پیش از استقرار دولت چهاردهم واگذار نمی‌شود
نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024 در کیش برگزار می‌شود

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو