لیپار؛ بی‌نظیر در ایران، کم‌نظیر در جهان
تالاب صورتی لیپار در سواحل مکران از معدود پدیده‌های منحصر به‌فرد گردشگری ایران است که همتایان انگشت شماری در جهان دارد.
منطقه آزاد چابهار توسعه می‌یابد
لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار، محدوده فعلی 14 هزار هکتاری بدون مرز آن را به 67 هزار هکتار افزایش می‌دهد چابهارمنطقه آزاد چابهار توسعه می‌یابد.
توسعه مناطق آزاد با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری
مناطق آزاد تجاری به عنوان موتور محرک برای تشویق صادرات شناخته می شوند و با توجه به تاکید به توسعه این مناطق در اسناد بالادستی نظام پس از هماهنگی برای تاسیس بانک های خارجی در این مناطق حالا قرار است پنجره واحد سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایجاد ‌شود.
نصاب معاملات مناطق آزاد
یکی از ظرفیت های مهمی که در آیین نامه مالی و معاملاتی مصوب 1391 مناطق آزاد همچون قانون برگزاری مناقصات مورد توجه قرارگرفته و باید هر ساله مورد بازنگری هیات وزیران قرار گیرد، نصاب معاملات است .
تعیین متولی مقررات جایگزین قانون کار در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ویژه اقتصادی و پارکهای علم و فناوری
پارس جنوبی، تبلور جهاد اقتصادی و صیانت از منافع ملی
وزارت نفت در سال‌های آغازین دهه ۷۰ همسو با برنامه ظرفیت‌سازی تولید نفت و گاز در بخش‌های فراساحلی به‌ویژه پس از آغاز تولید گاز از سوی کشور همسایه قطر، نخستین تحرکات خود را در زمینه تکمیل عملیات اکتشاف در پهنه خلیج‌فارس به‌منظور شناخت موقعیت‌های مخزنی جدید با ممارست در یک دوره فشرده آغاز کرد که حاصل کاوش‌های کشتی استیجاری دلف، کشف بزرگ‌ترین میدان گازی جهان در آب‌های ایران در بخش راهبردی منطقه را به دنبال داشت.
بندر شهید رجایی نگین درخشان ایران در توسعه اقتصاد ملی
براساس آمارهای موجود حدود 90 درصد واردات و 85 درصد صادرات کشور از طریق بندرها انجام می شود که این آمارها نشان دهنده نقش بسزای حمل و نقل دریایی در توسعه اقتصادی کشور است.
رشد صادرات کالا از منطقه آزاد ارس در دوران تحریم
با وجود اعمال تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان، صادرات کالا از منطقه آزاد ارس رشد داشته و به 180میلیون دلار در 9ماه امسال در مقایسه با 176میلیون دلار سال قبل رسیده است.
همایش دوروزه بین ‏المللی فرصت ‏‏های سرمایه‏ گذاری در سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
۲۵ سال گذشت؛ ربع قرن. زمان بلندی است برای تحول بزرگ در هر نقطه ‏ای از دنیا. ۲۵ سال پیش می‏ شود روزهای ابتدایی دهه هفتاد. بچه‏ های دهه هفتاد این‏ روزها شده ‏اند یکی از موثرترین گروه ‏های جمعیتی ایران ؛ پرانرژی و عمدتا تحصیل‏کرده به دنبال شغل، در آستانه ازدواج و آماده برای پریدن در پنجره جمعیتی.
169 - 180 of 512