حمايت سازمان منطقه آزاد اروند از ناشنوايان خرمشهر و آبادان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29760
ساعت 10:55 شنبه 21 تير 1393
مراسم افطاري ناشنوايان خرمشهري و آباداني به همت انجمن ناشنوایان شهرستان خرمشهر و با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در مسجد امام حسین (ع) خرمشهر برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از مهر؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در اين مراسم گفت: حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از ناشنوایان به صورت حمایت های پوششی است.
سید مرتضی نعمت زاده افزود: ناشنوایان بیش از صرف هزینه های مالی برای آنان نیاز به حمایت هایی از قبیل پوشش در زمینه اشتغال، آموزش و بکارگیری آنها در اجتماع دارند.
نعمت زاده گفت: تنها حمایت مالی کارساز نیست و این جریان کاری منسجم و برنامه ریزی شده را می طلبد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: ناشنوایان باید همانند دیگر مردم به درجات بالای تحصیلی و علمی برسند. و همچنین بتوان از. ناشنوایان فرقی با دیگران ندارند و بايد قابلیت های آنان را به كار گرفت.
او افزود: استعدادهای نهفته در آنان بسیار گویا و مشهود است و با برنامه ریزی صحیح، آموزش و حمایت دقیق می توان آنها را شکوفا کرد.
نعمت زاده در پایان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن این حرکت بزرگ به كار مي گيرد. امیدواریم بتوانيم با همت مسئولان ارزش های اساسی این قشر از جامعه را محترم و بزرگ بشماريم.
** 180 ناشنوا تحت پوشش بهزیستی خرمشهر
در ادامه اين مرامسم رئیس اداره بهزیستی خرمشهر نیز گفت: از بین دو هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی خرمشهر تعداد 180 نفر را ناشنوایان این شهر تشکیل می دهند.
علی فرحانی به مشکلات ناشنوایان در خرمشهر اشاره كرد و افزود: کاستی هایی در بحث اشتغال ناشنوایان کاملا احساس می شود. متأسفانه کارخانجات و ادارات بزرگ در حق ناشنوایان کم لطفی کرده اند و از قابلیت های آنان در بکارگیری در مشاغل گوناگون استفاده نمی شود.
فرحاني ادامه داد: ناشوایان نیاز به تسهیلات لازم برای ازدواج دارند و مسئولان مربوطه باید گام های استوار و محکمی در این زمینه بردارند.
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر تصریح كرد: اداره بهزیستی به دلیل تراکم بالای پوشش تمامی معلولان، نیاز به همکاری و کمک سازمان های بزرگ شهر دارد.
او افزود: ما از سازمان منطقه آزاد اروند و اداره بندر خرمشهر، شهرداری، اداره ورزش و جوانان و دیگر ارگان های بزرگ انتظار داریم در حمایت های خود از این قشر از جامعه دریغ نورزند و کمک ما در رفع مشکلات ناشنوایان در شهر باشند.
** لزوم برنامه ریزی برای مسائل فرهنگی و تفریحی ناشنوایان
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر ادامه داد: ناشنوایان در جامعه به راحتی نمی توانند از امکانات لازم تفریحی و فرهنگی استفاده کنند.
فرحانی افزود: این موارد کاملا احساس می شود که باید برنامه ریزی های لازم و مرتب در ارائه خدمات ورزشی و فرهنگی خاص ناشنوایان در شهر انجام شود.
او گفت: اجتماع باید این قشر از جامعه را جدا از خود احساس نکند و به منظور نزدیک شدن به آنان تمام تلاش خود را انجام دهد.
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر تصریح كرد: ناشنوایان احساس می کنند با مشکل تکلم و نشنیدنی که آنها دارند در کنار دیگران به راحتی نمی توانند در مراکز فرهنگی و ورزشی حضور پیدا کنند به همین منظور انتظار می رود مسئولان فرهنگی و ورزشی در شهر با برنامه ریزی های لازم وقتی را مشخص و معین برای معلولین و ناشنوایان اختصاص دهند تا آنها در کنار هم بتوانند به راحتی از امکانات لازم استفاده کنند.

 

 

 

 

شناسه خبری: 29760

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو