گامي جدید در توسعه گردشگري سلامت در كيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29580
ساعت 11:01 يکشنبه 8 تير 1393
در راستاي ارتقاء خدمات پزشكي و توسعه گردشگري سلامت، جراحي هاي حفره داخل شکم و لگن از اين پس در بيمارستان كيش به روش لاپا روسكوپي انجام مي شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با خريد تجهيزات لازم براي عمل جراحي بوسيله روش لاپاروسكوپي به ارزش 10 ميليارد ريال و نيزمستقر شدن تيم لاپاروسكوپيست زير نظر دكتر كرم الله  طولابي در بيمارستان كيش، از اين پس جراحي هاي حفره داخل شکم و لگن در اين بيمارستان به اين روش انجام مي شود.  
دكتر كرم الله طولابي صبح پنج شنبه پنجم تير در نشستي با پزشكان و پرستاران بيمارستان كيش كه در سالن اجتماعات اين بيمارستان برگزار شد با تشريح برنامه هاي تيم لاپاروسكوپي بيمارستان كيش و نيز نحوه انجام اين عمل و فوايد آن، با بيان اين كه جزيره كيش با دارا بودن زير ساخت هاي مناسب تشخيصي و درماني، مي تواند مناسبترين مكان و مركزي براي اعمال جراحي لاپاروسكوپي براي بيماران كشورهاي حاشيه خليج فارس و منطقه باشد افزود: با توجه به عزم جدي مسوولان سازمان منطقه آزاد كيش در توسعه گردشگري سلامت، جزيره كيش به مركز آموزش اين روش تشخيص و درمان تبديل مي شود.
با طرح توسعه ای بیمارستان کیش تجهیزات پزشکی پیشرفته ای برای اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی و جراحی های لاپاروسکوپی، بیماریهای کبدی و جراحی اورولوژی در بیمارستان کیش فراهم شده است که حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان امکان توسعه گردشگری سلامت را در کیش به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
توسعه گردشگری سلامت  در کیش و ارائه خدمات درمانی به بیماران کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، عراق وکویت از جمله فعالیت های مهم سازمان منطقه آزاد کیش در چند ماه گذشته بوده است.
Laparoscopy)لاپاروسكوپي ) نوعی روش جراحی درون بين است كه در آن بدون باز کردن شکم، حفره داخل شکم و لگن کاملا روشن و نمایان می‌شود.
در اين عمل كه با بيهوشي عمومي صورت مي‌گيرد، با استفاده از يك تا 3‌ سوراخ 10 ـ 5 ميلي‌متري جراحي انجام مي‌شود و معمولا يكي از اين سوراخ‌ها در ناف ايجاد مي‌شود. سپس دستگاهي به نام آندوسكوپ را كه در نوكش دوربين بسيار حساسي تعبيه شده و بزرگ نمايي مي كند، درون شكم فرستاده و محل عمل با نور سرد (مانند هالوژنه) روشن می‌شود و پس از آن، گاز CO2 را وارد شكم بيمار مي‌كنند تا باز شود و از طريق سوراخ هاي ديگر يا همان سوراخ، ابزارهاي جراحي وارد مي‌شود.
تصاوير لاپاراسكوپ در نمايشگر (مانيتور) به جراح براي مشاهده آناتومي داخلي و هدايت عمل جراحي كمك مي‌كند. در لاپاراسكوپي تشخيصي، جراح قادر خواهد بود كه نشانه‌هاي يك بيماري را سريعا ببيند و آن بيماري را با جراحي تحت درمان قرار دهد يا اقدام به درمان طبي مناسب كند.
يكي از فوايد لاپاراسكوپي كوچك بودن اسكار عمل (جاي زخم)  نسبت به عمل باز است كه عوارض و مشكلات پس از عمل را  كمتر مي كند.اين مساله هم از نظر زيبايي به نفع بيمار است و هم به اوكمك مي‌كند پس از جراحي خيلي سريع‌تر به زندگي روزمره برگردد و كارهاي عادي را ازسر بگيرد.
احتمال عفونت نيز در اين روش بسيار كمتر است و هنگام انجام اين عمل تشخيصي مي‌توان از بافت‌هاي موجود در نواحي مشكوك نمونه‌برداري كرد.
همچنين در روش جراحي باز، داخل شكم بخوبي روش لاپاراسكوپي روشن نمي‌شود و چون اعضاي بدن روي هم قرار گرفته‌اند، ممكن است خيلي از بافت‌ها بخوبي ديده نشود، اما اين مشكلات درلاپاراسكوپي وجود ندارد.




شناسه خبری: 29580

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو