چابهار به قطب گردشگري دريايي و توريسم درماني تبديل مي‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29363
ساعت 11:43 دوشنبه 19 خرداد 1393
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت دولت و بخش خصوصی، چابهار به قطب گردشگری دریایی و گردشگری درمانی تبدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مانا، یعقوب جدگال گفت: در چابهار پدیده های شگفت انگیز طبیعی و آثار بجا مانده تاریخی زیادی از روزگار کهن وجود دارد که دارای ارزش فراوانی است.
نماینده مردم چابهار تصریح کرد: بودجه ویژه ای برای توسعه گردشگری دریایی چابهار در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد فرصت های قایقرانی، موج سواری، غواصی و دهها ورزش دیگر می تواند گردشگران را به این منطقه بکشاند.
وی از دیگر اقداماتی که می تواند به کمک گردشگری دریایی در منطقه کمک کند به توسعه رشته های تحصیلی متناسب با حرفه گردشگری و توریسم در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اشاره کرد.
جدگال گفت: منطقه آزاد چابهار نیز همچون مناطق آزاد کیش و قشم‌ از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی برخوردار است و می‌تواند به عنوان یکی از هزاران مقاصد گردشگری کشور مطرح باشد.
وی ادامه داد : علاوه بر آن به لحاظ موقعیت تجاری و صنعتی این منطقه که به نظر می‌رسد بیش از بحث گردشگری بدان پرداخته می‌شود، تجار و بازرگانان زیادی به آن رفت‌وآمد دارند که بحث اقامت در هر دو صورت مطرح می‌شود.
جدگال گفت: با توجه به اینکه صنعت هتلداری به عنوان یکی از زیرساخت‌های گردشگری همواره مطرح است، مشاهده می‌شود هتل‌های منطقه آزاد چابهار و شهرستان آن در این بخش ضعیف است.
وی تاکید کرد : از جاذبه های گردشگری طبیعی مهم این بندر زیبا می توان به جنگل حرا در خلیج گوادر، سواحل صخره ای زیبا تا خلیج گوادر، تالاب لیپار در مسیرجادة ساحلی چابهار ـ گوادر در 15 کیلومتری شرق چابهار، رودخانة باهو کلات در 90 کیلومتری شرق چابهار، کوه های مینیاتوری (مریخی) به موازات دریا از منطقة کچو تا نزدیکی خلیج گوادر، تپة گل فشان در شمال غرب چابهار، رشتة ارتفاعات فرسایش یافته در مسیرجادة ساحلی چابهار ـ گوادر، و چابهار ـ کهیر، تمساح منحصربه فرد پوزه کوتاه، درختان جیر معابد و بویژه طبیعت بکر، دست نخورده و بسیار زیبا با سواحل شنی و صخره ای که امواج آن پس از برخورد با صخره ها گاهی تا 5 متر اوج می گیرد و غیره اشاره کرد.
گردشگری درمانی یا گردشگری سلامت نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از 24 ساعت و کمتر از یک سال صورت می گیرد.

به این ترتیب یک گردشگر سلامت با مسافرت از محل دائم زندگی خود می تواند از خدمات درمانی مقصد استفاده کند تا سلامت جسمی و روحی اش را به دست بیاورد.

 

 

 

شناسه خبری: 29363

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو