29 صياد چابهاري در تور دزدان دريايي سومالي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1074
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي؛ بر اساس آخرين اخبار 29 ماهيگير در يک فروند لنج صيادي ايراني توسط دزدان دريايي سوماليايي ربوده شده و هم اکنون اقدامات لازم توسط سازمان هاي ذي ربط درحال پيگيري است.

سعيد ايزدانيان عضو هئيت عامل و معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي در گفتگو با خبرنگار "بنا" (bena) با اعلام اين مطلب گفت:« هفته گذشته صبح روز جمعه 13 آذر ماه 3 فروند لنج صيادي چابهاري که در خليج عدن ماهيگيري مي کردند دو فروند موفق به فرار و يک فروند توسط دزدان دريايي سوماليايي ربوده شد».

وي افزود:«دو فروند لنج صياديي که موفق به فرار شدند به صاحب لنج اطلاع دادند که اين لنج توسط دزدان دريايي سومالي در خليج عدن ربوده شده است و مالک اين لنج به منابع ذي ربط اطلاع داد».

ايزدانيان گفت:« ايرانياني که توسط اين دزدان دريايي ربوده شده اند تا کنون 29 نفر گزارش شده اند که به منظور صيادي به اين منطقه رفته بودند».

معاون دريايي سازمان بنادر و دريانوردي اضافه کرد:«اقدامات لازم براي آزاد سازي لنج و رسيدگي به وضعيت ماهيگيران شاغل بر روي لنج توسط سازمان هاي ذي ربط و سازمان بنادر و دريانوردي در حال پيگيري است».

به گفته وي؛ موضوع لنج صيادي با کشتي هاي بزرگي که بعضا به تصرف درمي آيد متفاوت است چرا که به طور معمول وقتي اين لنج ها گرفته مي شود بعد از اينکه بارشان را مي دزدند افراد را آزاد مي کنند.

ايزد ييان در پاسخ به اين سوال که آيا ماهگيري اين لنج صيادي ايراني در خليج عدن با توجه به فاصله شان از آبهاي ايران منطقي است گفت:« اين موضوع غير عادي هم نيست چرا که در برخي از فصول و برخي نواحي با توجه به عميق بودن و يا کم عمق بودن آبها شرايط متفاوتي را براي صيادان و ماهيگيران ايجاد مي کنند و تلاش صيادان براي دستيابي به منابع ماهي ممکن است باعث شود که آنان مسافت هاي طولاني تري را هم طي کنند».

گفتني است اين لنج ماهيگيري متعلق به يکي از مالکان منطقه آزاد چابهار بوده است./205

شناسه خبری: 1074

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو