افزون بر 14 ميليون نفر سفر دريايي در قشم ثبت شد

رئيس كميته حمل و نقل ستاد اجرايي خدمات سفر قشم گفت: آمار ثبت شده جابجايي مسافر دريايي در قشم از ابتداي فروردين تا پايان بهمن ماه سال 1401 به بيش از 14 ميليون نفر سفر رسيده است.

به گزارش فرينا، علي اشتري با اعلام اين مطلب، اظهار داشت: نام قشم با ثبت 14 ميليون نفر سفر دريايي در رتبه اول كشوري قرار دارد و به عبارتي 72 درصد كل نفر سفرهاي دريايي كشور در قشم انجام شده است.

اشتري بيان داشت: هم اينك 37 فروند شناور مسافري در مسير دريايي قشم به بندرعباس و هرمز و بالعكس با سه هزار و 968 صندلي آماده جابجايي گردشگران نوروزي هستند.

به گفته مدير بنادر و دريانوردي قشم، 35 فروند شناور لندينگ كرافت (شناورهاي ويژه حمل خودرو) با ظرفيت يك هزار و 400 خودرو به صورت 24 ساعته براي انتقال انواع خودروها از بندر پل بندر عباس به مقصد بندر لافت در جزيره قشم و بالعكس، فعاليت مي كنند.
فعاليت پنج كشتي تفريحي با ظرفيت 550 نفر از بندر بهمن شهر قشم با اجرايي موسقي بومي و پذيرايي هم از ديگر موضوعاتي بود كه وي از آن به عنوان بخش ديگري از برنامه هاي سفرهاي دريايي در اين جزيره ياد كرد.
اشتري افزود: تعداد 80 فروند شناور استاندارد شامل آلاچیق، پانتون بوت و قايق هاي مجوزدار با 880 صندلي هم در زمينه جابجايي گردشگران در مبادی یازده گانه مجاز گردشگری دريايي قشم فعاليت مي كنند.
وي يادآور شد: در نوروز 1402 تعداد 16 ايستگاه هميار ناجي و 8 ايستگاه غواصي در مبادي مجاز مسافری و گردشگري قشم با هدف ارائه خدمات به گردشگران و ميهمانان جزيره قشم در مواقع خطر، مستقر شده است.
رئيس كميته حمل و نقل دریايي ستاد اجرايي خدمات سفر قشم از  بندر بهمن، و اسکله های شهر لافت ، گورزين، سهيلي، طبل، گوران، شيب دراز، كندآلو، دهخدا، هنگام و لارك به عنوان 11 اسكله و بندر مبادي مجاز گردشگري در جزيره قشم نام برد.
شايان ذكر است؛ جزيره زيباي قشم با ظرفيت هاي منحصر بفرد گردشگري، در طول سال و به ويژه در ايام تعطيلات پايان سال و نوروزي، ميزبان انبوه گردشگراني است كه از نقاط مختلف ايران و شماري از كشورهاي جهان به اين جزيره زيبا در جنوب ايران سفر مي كنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو