کلنگ احداث پل جدید خرمشهر به زمین زده شد

عملیات اجرایی پروژه «پل شهدای اروند» در خرمشهر با حضور مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر آغاز شد. 

به گزارش فرینا، این پروژه در کنار پل قدیم خرمشهر ساخته خواهد شد و منجر به ایمن‌سازی و رفع مشکلات ترافیکی در ورودی شهرستان می‌شود.

«پل جدید خرمشهر با اعتبار اولیه 933 میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی سازمان منطقه آزاد اروند احداث می‌شود و دارای 530 متر طول و 24 متر عرض مفید آسفالته است.

پل «شهدای اروند» با مدل صندوقه‌ای با عرشه بتنی ساخته می‌شود و دارای 6 مسیر شامل 3 باند ورودی و 3 باند خروجی است.

«شرکت دی» از موسسات زیر مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پیمانکار این پروژه خواهد بود و کارفرمایی آن بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در آئین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: در سال‌های اخیر به واسطه استهلاکی که متوجه پل‌های دوگانه و مواصلاتی شهر خرمشهر شده بود و در بازه‌های زمانی مختلف به‌خصوص ایام نوروز، اربعین، روزهای پایانی هفته، همچنین ابتدا، میانه و انتهای روزهای هفته به جهت تردد شهروندان به محل کار، مشمول ترافیک سنگینی می‌شد و بعضاً این پل‌ها دچار صدمات و لطماتی در حیطه ساختاری می‌شدند، سازمان منطقه آزاد اروند با تامین منابع مورد نیاز و در راستای تسهیل و روان‌سازی محورهای ورودی این شهر، با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و عنایت به بندهایی که در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد بدان اشاره شده است، بر آن شد که چند پروژه شاخص، از جمله عملیات احداث پل جدید خرمشهر را در دستور کار قرار دهد.

علی زارعی افزود: پس از اینکه مطالعات این پل صورت پذیرفت، منابع مورد نیاز برای احداث این پل نیز فراهم‌ شد و پروژه به مناقصه گذاشته شد. امروز نیز پس از فرآیند انتخاب پیمانکار، تجهیز کارگاه و انجام بررسی‌ها و اخذ مجوزهای لازم، همچنین حل و فصل معارضات ارضی موجود در مسیر انجام این پروژه، به یاری خدا کلنگ آغاز عملیات احداث پل شهدای اروند به زمین زده خواهد شد.

زارعی با ابراز امیدواری که سال 1402 برای منطقه آزاد اروند، سال آغاز و انجام پروژه‌های شاخص عمرانی توام با رونق تولید، صادرات و اشتغال پایدار باشد، خاطرنشان کرد: به یاری خداوند تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که در سال آینده، منطقه آزاد اروند، تبدیل به یک مجموعه عمرانی و کارگاه اقتصادی شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو