تفاهم‌نامه بلندمدت همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه تهران امضا شد؛

قشم الگوی مناطق آزاد کشور در اجرای مسئولیت های دانشگاهی و علمی

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رییس دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه بلندمدت همکاری میان این دو مجموعه به امضا رسید.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در این جلسه اظهار داشت: آغاز به کار پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در جزیره قشم، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت ظرفیت‌های متعدد این منطقه خواهد بود.

فتح الهی ادامه داد: حضور دانشگاه تهران به‌عنوان قطب اصلی تولید علم کشور در منطقه آزاد قشم می‌تواند به الگویی عملیاتی برای گسترش فعالیت‌های دانشگاهی در جزیره تبدیل شود.

وی افزود: جزیره قشم ظرفیت خوبی برای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای منطقه را داراست و امیدواریم با آغاز به کار پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران زمینه برای حضور دانشجویانی از سایر کشورها در این دانشگاه فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سایر دانشگاه‌های کشور نیز برای افزایش ظرفیت‌های دانشگاهی و پذیرش دانشجو در جزیره قشم انجام‌شده که آغاز فعالیت پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران، اولین گام در راستای اجرای این برنامه است.

رییس دانشگاه تهران نیز در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در جزیره قشم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فرصت‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران خواهد بود.

سیدمحمد مقیمی ادامه داد: با اجرای این تفاهم‌نامه قشم می‌تواند به الگوی مناطق آزاد کشور برای اجرای مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های دانشگاهی و علمی تبدیل شود.

مقیمی ادامه داد: نگاه اثرگذاری در حوزه‌های اجتماعی توسط دانشگاه تهران برای ایجاد اشتغال و همچنین آغاز فعالیت‌های دانش‌بنیان در تعامل با جامعه محلی بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده جهت اجرا در این منطقه است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :