بیش از هزار و 800 شغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ایجاد شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: یکهزار و 820 شغل طی 10 ماهه سال جاری توسط واحد کار و خدمات اشتغال در این بندر ایجاد شده است.

به گزارش فرینا، حسین عباس‌نژاد با اشاره به ایجاد یکهزار و 820 شغل از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر شهید رجایی افزود: تعهد اشتغال هدف‌گذاری شده سال جاری در این بندر یکهزارو 645 نفر بوده که بیش از سهمیه تعیین شده اشتغال ایجاد شده است.

عباس نژاد ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز 236 فقره دادخواست مربوط به اختلافات بین کارگر و کارفرما نیز در واحد کار و خدمات اشتغال بندر شهید رجایی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری واحد کار و خدمات اشتغال برای عقد کتبی قرارداد کار بین کارگر و کارفرما در این بندر ابراز امیدواری کرد که با این پیگیری اختلافات بین کارگر و کارفرما در دروازه طلایی اقتصاد ایران به حداقل ممکن کاهش یابد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، در حال حاضر روزانه جمع زیادی از کارگران با قرارداد شفاهی وارد این مجتمع می‌شوند که این امر رسیدگی به اختلافات احتمالی را ناممکن خواهد ساخت.

عباس‌نژاد افزود: شرایط صحت قراردادهای کار در مشروعیت و معین بودن موضوع قرارداد بوده که به منظور تامین ایمنی، بهداشت کار و پیگیری مطالبات کارگران تاکید بر کتبی بودن قرارداد کار است.

وی با بیان اینکه کارفرمایان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از طریق سامانه کار و خدمات اشتغال، نیروی کار (https://sp.pmo.ir) مورد نیاز خود را درخواست می‌دهند، گفت: متقاضیان کار در این بندر می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به تخصص و درخواست کار مورد نیاز خود اقدام کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو