با حضور مشاور رییس جمهور | نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قشم گشایش یافت

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عصر دوشنبه (سوم بهمن 1401) با حضور «حجت الله عبدالملکی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در جزیره قشم گشایش یافت.

به گزارش فرینا، حجت‌ الله عبدالملکی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری که در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد، اظهار کرد: سیاست اقتصادی در جمهوری اسلامی از سال 92 به بعد به صورت رسمی اقتصاد مقاومتی است که در تاریخ 29 بهمن 1392 مقام معظم رهبری سیاست های کلی آن را ابلاغ فرموده اند، اقتصاد مقاومتی ذاتا و به لحاظ فلسفی برآمده از اقتصاد اسلامی و نسخه معاصر نظام اقتصادی اسلام است.

عبدالملکی افزود: این اقتصاد پنج اصل اساسی مردمی بودن، دانش بنیان، عدالت پایه، درون زا و برون گرا بودن دارد و بندهای سوم، یازدهم و پانزدهم اقتصاد مقاومتی راهگشای توسعه اقتصادی مناطق آزاد محسوب می شود.

به گفته وی، مزیت های مناطق آزاد از جمله فرصت های قانونی که قانون گذار ایجاد کرده از جمله معافیت های مالیاتی و تسهیل گری های اداری و قانون مداری (بروکراتیک) زمینه را برای حضور گسترده سرمایه گذارن نفت، گاز و پتروشیمی در سطوح مختلف در این مناطق ایجاد کرده است.

مشاور رییس جمهور اظهار داشت: تکمیل زنجیره ارزش به ویژه حوزه انرژی و فولاد جزو یکی از مهمترین رویکردهایی است که در توسعه اقتصادی مناطق آزاد در دستور کار قرار دارد تا از خام فروشی جلوگیری شود.

عبدالملکی افزود: از همه سرمایه گذاران و فعالان در حوزه های فناوری و انرژی دعوت می کنم تا با ظرفیت های مناطق آزاد بیشتر آشنا شوند و این نمایشگاه فرصت مهم و کوتاه برای شناسایی این فرصت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی گفت: در مناطق آزاد 232 طرح اقتصادی و سرمایه گذاری با ارزش بیش از 10 و نیم میلیارد دلار احداث شده در حال فعالیت یا در حال تکمیل شدن است که بیش از 20 هزار فرصت شغلی در این مناطق ایجاد کرده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: همکاران ما در مناطق آزاد، 120 طرح دیگر را در این مناطق مطالعه کرده اند که سرمایه ای نزدیک به 25 میلیارد دلار برای احداث نیاز دارد و برای 26 هزار نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

عبدالملکی گفت: در جزیره قشم با توجه به وجود میدان های نفتی و گازی، موقعیت جغرافیایی راهبردی برای تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا و خدمات دیگر از جمله بانکرینگ فرصت ویژه تری برای سرمایه گذاری فراهم است.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب و بر اساس سیاست های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی راهکارهای دستیابی به قله های پیشرفت مطلوب ترسیم شده و به امید خدا با همکاری تمامی دستگاه ها و مردم این قله ها را فتح خواهیم کرد.

این نمایشگاه و همایش از تاریخ سوم تا پنجم بهمن 1401 در جزیره قشم با حضور و مشارکت همه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارای ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، شرکت‌های فعال بخش دولتی و بخش خصوصی، عناصر فعال در اکوسیستم، نفت، گاز و پتروشیمی کشور و نیز با مشارکت حوزه تامین مالی و بازار سرمایه شامل حوزه بورس، بانک و بیمه آغاز شده است.

در آیین افتتاح این نمایشگاه و همایش حجت عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افشار فتح الهی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، شماری از مدیران حوزه نفت و انرژی از سراسر کشور و جزیره قشم حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو