در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تاکید شد؛

ایمنی و استانداردسازی خدمات به گردشگران اولویت نخست ستاد نوروزی 1402

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بر ایمنی و استانداردسازی خدمات به گردشگران به‌عنوان اولویت نخست ستاد نوروزی پیش رو تأکید کرد.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در این جلسه که با حضور اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم برگزار شد، اظهار داشت: تعیین تکلیف بودجه کمیته‌ها باهدف ارتقا خدمات به گردشگران درزمینه های جاده‌ها، تابلوهای راهنما و اطلاع‌رسانی، ایمنی سازی راه‌ها، نقل‌وانتقال گردشگران در بندرگاه‌های مسافری و گردشگری هر چه زودتر نهایی شود.
فتح الهی، بر لزوم بهینه‌سازی امکانات در حوزه گردشگری دریایی تأکید کرد و افزود: علاوه بر تأمین زیرساخت‌های لازم جهت ارایه خدمات شایسته به گردشگران در این حوزه، باید ضوابط و استاندارهای لازم نیز احصا شده و عملیاتی شود.
به گفته وی، با توجه به هوای مساعد جزیره در ماه‌های اخیر و استقبال گردشگران از انتخاب قشم به‌عنوان مقصد سفر در این روزها به‌ویژه در تعطیلات پایان هفته و ماه جاری، بندرگاه‌های مسافری لافت و پهل نیاز به افزایش توان خدماتی دارند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به موضوع ایمن‌سازی سواحل با نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و تقویت تیم‌های غریق نجات در سواحل پارک زیتون و ناز اشاره کرد و گفت: حفظ امنیت ساکنان و گردشگران در جاده‌ها و سواحل از اولویت‌های این ستاد است.
در خلال این جلسه، روسای کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در سال 1402 به ارایه عملکردهای خود پرداختند و پیشنهاد‌هایی برای ارایه خدمات هرچه بهتر به گردشگران جزیره، ارایه کردند.
افزایش توان پهلوگیری لندینگ کرافت ها در بندرگاه‌های لافت و پهل به هنگام جزر با لایروبی صورت گرفته، نصب تابلوها و علایم راهنما، اصلاح هندسی راه‌ها به منظور رفع گره‌های ترافیکی، افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی در سطح جزیره و ساماندهی اماکن اقامتی و خانه‌های گردشگر از موارد موردبحث در این جلسه بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :