مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر:

منطقه آزاد بوشهر بر صنایع دریامحور متمرکز می شود

مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر، با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد بوشهر و دسترسی این منطقه به محورهای ترانزیتی از متمرکز شدن فعالیت های آن منطقه بر صنایع دریامحور خبر داد. 

به گزارش فرینا؛ حسین عربیان، با اشاره به وسعت و ویژگی های منطقه آزاد بوشهر گفت: مساحت منطقه آزاد بوشهر 26 هزار و 100 هکتار است که شامل روستاهای متعددی است. این مساحت سایت های پرورش میگو، منطقه ویژه اقتصادی یک، دو و شهرک صنعتی بوشهر را نیز در بر می گیرد. از سوی دیگر جزیره عباسک، جزیره نگین، جزیره شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) و جزیره صدف نیز در منطقه آزاد بوشهر قرار گرفته اند. منطقه آزاد بوشهر در بین مناطق آزاد تازه تاسیس بیشترین وسعت را دارد.
عربیان افزود: استان و منطقه آزاد بوشهر از ویژگی های زیادی برخوردارند که برای سرمایه گذاران جذابیت لازم را دارد. مهم ترین ویژگی منطقه، تمرکز در صنایع دریا محور و کریدور ترانزیتی شمال جنوب و منطقه آزاد فرامرزی است که برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جذابیت ویژه دارد. 
وی ادامه داد: هر یک از این محورهای سه گانه، ظرفیت های فوق العاده ای را در خود دارد و به کسانی که شناخت بیشتری از این ظرفیت ها داشته باشند نفع بیشتری خواهد رساند. در مجموع منطقه آزاد بوشهر گستردگی قابل توجهی دارد و همین امر سبب شده تا ظرفیت های این منطقه نیز قابل توجه باشند.

**دسترسی منطقه آزاد بوشهر به آب های آزاد

مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر با اشاره به زیرساخت ها در منطقه آزاد بوشهر گفت: زیرساخت های محدوده منطقه آزاد بوشهر، تقریبا در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر2 و شهرک صنعتی بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر1(اداره بندر و دریانوردی) و شرکت صنعتی صدرا موجود و در حال بهره برداری است. طبیعی است در سایر اراضی مستعد فعالیت زیرساخت متناسب و لازم ایجاد و به سرمایه گذاران عرضه خواهد شد. منطقه آزاد بوشهر دسترسی جاده ای، هوایی و دریایی قابل توجهی دارد و فاصله کمی نیز با خطوط ریلی کشور دارد و همین امر سبب می شود تا توسعه تجارت در منطقه آزاد بوشهر تسهیل شود.
عربیان در خصوص امکان دسترسی منطقه آزاد بوشهر به سایر کشورها اظهار کرد: از طریق منطقه آزاد بوشهر به همه کشورهایی که دارای ارتباط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستند امکان دسترسی وجود دارد. هم راستایی با سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران و همکاری اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایگان، جز هدف اولیه فعالیت اقتصادی منطقه آزاد و بوشهر است و دسترسی به آب های آزاد این امر را ممکن کرده است تا بتوان با کشورهای متعددی در حوزه صادرات و واردات همکاری داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو