سرمقاله

۷ فاز پارس جنوبی درمرحله پایانی، یک فاز بلاتکلیف

پارس جنوبی، پایتخت انرژی کشور است که در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها با افت چشمگیر سرمایه‌گذاری مواجه شد؛ حالا با روی کار آمدن دولت جدید این منطقه جان تازه‌ای گرفته و به نظر می‌رسد روزهای خوبی در انتظار این منطقه باشد.

انحصارزدايی با قطب سوم خودروسازی؟

پيشنهاد راه‌اندازي قطب سوم خودروسازي در كشور اولين بار در سال 89 توسط وزیر صنایع و معادن وقت مطرح شد. در آن زمان علي‌اكبر محرابيان از شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خواست شرایط را برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور فراهم کند.

نقش توسعه اقتصادی در مناطق آزاد

توسعه از مفاهیم اقتصادی است که به صورت­های گوناگون مقوله پیشرفت و عدالت را در اقتصاد ملی ایران دنبال می­کند که از این منظر از جمله اولویت­های است که به نظر می­رسد فراتر از توسعه فرهنگی و سیاسی باشد و عملا به عنوان راه­برتر در اقتصاد کشورها خود را نشان داده است.

توسعه صنایع‌دستی همراه با فناوری و گردشگری

تحول و دگرگونی در نوع ابزار و شیوه‌های تولید صنعتی، زمینه بهره‌گیری از آنها را در تولید صنایع‌دستی نیز با هدف‌های مختلف ناگزیر کرده است.

بازاریابی نوین در بنادر

مبحث بازاریابی بنادر با بازاریابی های کالاهای تجاری از جنبه های مختلف متفاوت است. بنادر با حدودا ۲۰ نوع مشتری در ارتباط متقابل هستند که عبارتند از صاحبان کالاها ، خطوط کشتیرانی ها اعم از کانتینری ، فله ، نفتی ، مسافری ، شرکت های حمل ونقل جاده ای ، ریلی ، هوایی و غیره که هرکدام انتظارات و درخواست های خاص خود را از بنادر دارند.

فرصت های هند در بندر چابهار

"آرویند گوپتا" یک تحلیلگر هندی در مقاله ای با عنوان "فرصت های هند در بندر چابهار" با اشاره به اهمیت این بندر استراتژیک توجه به آن را یکی از ضروریات در توسعه روابط اقتصادی ایران و هند دانسته است.

چرا اقتصاد کشور بهره‌وری ندارد؟

در ضوابط اجرای قانون بودجه سال 93 برای نخستین‌بار اعتباراتی برای اجرای برنامه‌های عملیاتی بهبود بهره‌وری پیش‌بینی شده که از محل اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، این اعتبارات کمک می‌کند که ماده 79 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص تدوین و اجرای برنامه جامع بهره‌وری توسط دستگاه اجرایی عملیاتی شود.

در انتظار عمل

رییس‌جمهور محترم دو روز قبل در سخنانی قابل تقدیر و توجه، به‌درستی به نکته‌ای تکراری اشاره کرد. جوانان را باید باور کرد، به جوان‌ها باید اعتماد کرد.

پیام رییس جمهور به مناسبت هفته روابط عمومی

رییس جمهور به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات در پیامی از روابط عمومی‌ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی خواست با همگرایی با دیگر نقش آفرینان عرصه رسانه و با به‌کارگیری ابتکارات بدیع، قانونمند، هدفمند و هوشمند، زمینه مشارکت و حضور فعال بیش از پیش تمامی مردم عزیز را در آبادانی کشور فراهم آورند.

آغاز تحولات مهم در صنعت نفت کشور

نمایشگاه نوزدهم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با ورود به دوران جدیدی از تعاملها و همکاریها با شعار گسترش دیپلماسی انرژی و تقویت تولید داخلی، از رشد ٣ برابری شرکتهای خارجی در مقایسه با نمایشگاه هجدهم خبر داد.
491 - 500 of 511